Gra w realiach I Wojny Światowej.

Supremacy1914

Gra w realiach I Wojny Światowej.

Opis gry

Gra rozgrywa się w czasie I Wojny Światowej na terenie całej Europy. Jednocześnie podczas jednej rozgrywki może grać do kilkunastu osób, a czas gry trwa do kilku tygodni, a uzależniony jest od tego, czy gracz zdobędzie 50% punktów w grze.

Najważniejsze aspekty w grze Supremacy1914 to m.i.:

1. gazeta - dostarcza informacji o tym, co dzieje się w Europie na temat wszystkich narodów, dzięki temu możemy dowiedzieć się, co porabiają nasi przyjaciele, jak również wrogowie; w gazecie możemy napisać swój własny artykuł, który przeczytają inni przywódcy narodów; oprócz tego w gazecie znajdują się punkty jakie mają obecnie europejscy przywódcy;

2. dyplomacja: ustalamy nasze relacje z innymi nacjami; relacje jakie możliwe są w grze to:
* wojna (w czasie wojny nie możemy handlować z wrogimi nacjami);
* zawieszenie broni / embargo na handel (podczas zawieszenia broni państwa nie mogą handlować ze sobą, a każda próba przejęcia prowincji traktowana będzie jako akt wypowiedzenia wojny);
* Pokój (w trakcie pokoju możemy dowolnie handlować, jednak już próba przejęcia prowincji będzie traktowana jako akty wypowiedzenia wojny);
* Prawo drogi - dzięki temu możemy podróżować przez zaprzyjaźnione prowincje, zwiększając tym samym szybszy transport naszych jednostek;
* Wspólna mapa - najwyższy stopień zaufania pomiędzy nacjami, kraje które mają podpisany ten pakt nie mogą atakować siebie nawzajem, mogą za to przeglądać nawzajem swoje informacje wojskowe

3. ekonomia i bogactwa: surowce możemy sprzedawać i kupować, najważniejsze surowce ważna dla prowincji to: żywność (zboża, ryby), materiały budowlane (np. rudy żelaza) i energia (węgiel, olej, gaz),

4. zarządzanie prowincją m.i: tutaj widzimy morale i produkcję, jak również czas jaki pozostał do zrekrutowania jednostki; warto wiedzieć, że im większe mamy morale tym lepszą produkcją cechuje się nasza prowincja, im zaś z kolei mamy mniejsze morale tym większe ryzyko wybuchu powstania. Każde powstanie możemy zdławić oczywiście militarnie, jeżeli tego nie zrobimy możemy utracić naszą prowincję, gdyż przejdzie ona na stronę innej nacji.

5. budowanie struktur takich jak: biuro rekrutacji żołnierzy, koszary, fortece, kolej, fabryki, lotnisko, a nawet capitol (budynek rządu).

6. produkcja fabryk: wraz z postępem technologicznym będziemy mogli robić: artylerie, czołgi, działa dalekiego zasięgu, statki wojenne, balony, samoloty i łodzie podwodne.

7. działania wojenne (tutaj dajemy rozkazy przemarszów, ataków)

8. szpiegostwo: szpiegów możemy wysłać w różnych celach np.
* po to aby dowiedzieć się podstawowych informacji o prowincji takich jak aktualne podatki produkcja, siła prowincji
* dowiedzieć się o sile armii (dowiadujemy się na podstawie plotek i zasłyszeń)
* informacji o stanie surowców magazynów w prowincji
* przechwycić to z kim komunikował się przywódca kraju
* dowiedzieć się nazwiska i miejsce przebywania szpiegów naszego wroga, którego szpiegujemy

9. sabotaże ekonomiczne i militarne:
* kradzież surowców,
* przekonywanie burmistrzów do dłużej produkcji wojska
* zmniejszanie morali w prowincji
* uszkadzanie fortyfikacji prowincji

Dlaczego warto grać akurat w tę grą ?

1. Interaktywna mapa (jednostki przesuwane są po prawdziwej mapie).

Adres gry: www.supremacy1914.com

Daj punkt dla gry:

Podobne gry: